Czy to nie jest tak, że im więcej języków, tym lepiej?

Oczywiście tak i ma to dużo plusów: otwartość na kontakt i poznawanie innych, chęć poznawania różnych kultur świata, ale też i organizacja samego procesu nauki czy też determinacja w uzyskaniu odpowiedniego certyfikatu. Jak najbardziej pochwalamy takie działania.

W tym artykule chodzi jednak o coś nieco innego, a mianowicie prezentowanie contentu na stronach czy aplikacjach w kilku wersjach językowych jednocześnie. Wielokrotnie spotkaliśmy się z takimi niedopatrzeniami na różnej wielkości serwisach, dlatego postanowiliśmy się bliżej przyjrzeć tej sprawie (upewnij się też jak to jest u Ciebie) i zasugerować, aby poprawić ten jednak dość mocno istotny szczegół.

Jak to wygląda i co z tym zrobić?

Nierzadko przy instalacji strony lub CMSa, nawet przy wyborze wersji polskiej bezpośrednio w panelu, pojawiają się mimo wszystko angielskie zwroty, co zwykle jest widoczne w artykułach blogowych lub na przyciskach, np.:

  • “kategorie” napisane jako “categories”,
  • “napisane przez” jako “by”,
  • “wyślij” jako “submit”,
  • itd.

Naszym zdaniem i zdaniem wielu, tak po prostu nie może być 🙂 i wypada ten mechanizm naprawić dla lepszego odbioru treści. Jest na to przynajmniej kilka rozwiązań lub potrzeb, ale nie chcielibyśmy napisać, że “zacząć pisać po angielsku” jest najwłaściwsza :). Jeżeli znalazłeś/-aś takie elementy na swojej stronie, to chętnie pomożemy.

 

Powiązane Posty

Przykłady elementów do polepszenia

Przewijanie stron w poziomie

O co chodzi z tym przewijaniem strony w poziomie? Jesteśmy przyzwyczajeni do czytania względnie wąskich tekstów, ponieważ podobno możemy się na nich lepiej skupić, szybciej czytać i łatwiej zrozumieć. Dlatego też nie przewijamy stron w poziomie, tylko oglądamy i czytamy je w formie pionowej. Można czasem Czytaj więcej…

Przykłady elementów do polepszenia

Modyfikacje czcionek i znaki diakrytyczne

Jak podajesz treść? Sprawa ta jest bardzo często zauważalna. Niestety! Tego typu niedoskonałość powinna być jednym z priorytetowych, jakie powinny być naprawione. Jak najlepiej sprawdzić czy dana czcionka wyświetla się poprawnie? Najprostszym rozwiązaniem jest otworzenie strony (i jej Czytaj więcej…

Przykłady elementów do polepszenia

Pokaż kto zaufał Twojej firmie

Gdzie leży sprawa? Czasem na desktopie dana część strony prezentuje się prawidłowo, ale czy tak jest również na mobile? Warto sprawdzić czy grafiki, np. logotypy partnerów i inne elementy układają się we właściwy sposób również na smartfonach i tabletach. W poniższej sytuacji widać, że na telefonie grafiki są ułożone Czytaj więcej…